IGDA Japan chapter held a scholarship program for CEDEC 2013 & TGS 2013. The essays by scholars will be introduced here. We are planing this program in next year. We will announce it later.
はじめに面白く大変身近で参考になる話をたくさん聞かせてくれたスカラーシップの仲間と彼らとの出会いを提供してくださったIGDA日本の皆様、実際の開発現場を見せてくださりましたスタジオツアーの「プレミアムエージェンシー」「UEI」「GREE」の皆様に深く感謝申し上げます。
スタジオツアーでは普段決して見ることのできない貴重な開発現場を見せていただき、現場から漂う雰囲気を十二分に感じ、非常におもしろい話を聞きました。3社ともそれぞれ独特の空気があり、会社そのものを特徴付けていました。この体験は家族にも存分に自慢させて頂きました。
CEDECには去年も参加したのですが、知識がほぼ皆無の状態でしたのでセッションを聞いてもいまいちピンとこず参考となる部分はかなり少ないものでした。2年生になり様々な勉強会に出席し様々な分野(特にAI)を学んだことで私が聴講したセッションは全てもれなく参考になりましたし、将来の研究題材としても価値のあるものでした。
さて、CEDEC中には様々なイベントが有ります。ゲームプランナー向けの「ペラコン」やプログラマー向けの「SECCON x CEDEC CHALLENGE」等です。その中でも最も盛り上がるであろうイベントは2日目にある「Developer'sNight」でしょう。
学校では絶対に接することはない開発者の方々と直接交流ができ、かなり密度の濃いお話も聞けたりする大変アツい場所です。時には著名なゲームを手がけたベテランの開発者の方ともお話できたりします!
ゲーム業界の情報というのは世に出回ることはほとんどありません。ネットなどに書かれている記事はほんの一部分でしかなく、それだけの情報をもとにゲーム業界の将来を展望することはできません。
「将来はどんな技術が主流になっていくのか」「これからのゲームデバイスはどういうものになるのか」「ゲーム会社への就職する際のアピール方法はどんな方法があるのか」これらは学校の先生に聞くよりも、実際に会社で働いている方々の意見の方が遥かに信頼性があり、聞いた本人自身にも深く残ります。
最後にスカラーシップへの応募には技術面などは考慮されません。考慮されるのはゲーム業界に入りたい、という「情熱」だけです。
もしこれを読んでいるあなたが誰にも負けないゲーム業界への情熱を持っているというのなら、このスカラーシップに応募しない手はありません。是非応募しましょう。合格すればあなたはかけがえの無いスカラーシップ生との繋がりを持つことができ、何にもかえがたい濃密な体験を得られるでしょう。
大城健太/日本工学院八王子専門学校
First, I'd like to begin by saying thank you so much to the other scholars who spoke to me at length about interesting, relevant, and useful topics, the staff of IGDA Japan who offered me the chance to meet everyone on the scholarship, and the staff members of “Premium Agency Inc.”, “Ubiquitous Entertainment Inc.” and “GREE, Inc.” who showed us what actual game development looks like. I was able to see invaluable scenes of development that one can't normally see during a studio tour. I also felt a great sense of the atmosphere from inside each studio, and was able to hear many interesting stories. Each studio had its own atmosphere, which I felt symbolized each company. I was able to talk to my family about my experiences during the scholarship with pride. I also had attended CEDEC last year but it wasn’t as impressive and useful to me because I had nearly zero knowledge about the topics discussed. But since I am now in my second year of school and have attended many seminars and learned about many topics, especially Artificial Intelligence, all the sessions I attended were useful and will be valuable to me as future research themes, as well. There were also many events at CEDEC like “PERACON” for game designers or “SECCON x CEDEC CHALLENGE” for game programmers. I guess the most exciting event for me was the “Developer’s Night” party on second day. It is a great chance to communicate directly with developers who we can’t normally meet at places like school, and provides the opportunity to take part in important discussions. You can even sometimes talk to veteran developers who developed major games. It is very rare to see inside industry information from the standpoint of the public. The reports you can read online are a small part of the whole, and you can’t survey the future of the game industry from this information alone. “What will become major technologies in the future?” ”What will gaming devices look like in the future?”, “How can we appeal to companies in the game industry when job-hunting?” Being able to talk to developers at real game studios gives you a perspective that is even more credible and impressive than what we hear from our teachers at school. Finally, elements like the technical skills held by scholars are not considered in the scholarship application. The only element considered is the “Passion” each scholar has about getting a job in the game industry. If your passion for the game industry is second to none, you should definitely apply to this scholarship. Please, just apply. If you pass the selection, you will be able to make a precious connection to other scholars and have valuable and irreplaceable experiences.
Kenta Ohshiro / Nippon Engineering College of Hachioji
*英文翻訳 IGDA日本 Translated by IGDA Japan
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